Sinemada Yeni Gerçekçilik – Rome Open City

Roberto Rossellini’nin yönetmenliğini üstlendiği ve senaryosunu Federico Fellini’nin yazdığı Roma Açık Şehir, İkinci Savaşı sırasında Nazi işgali altında olan başkent Roma’daki durumu anlatıyor. İtalyan Yeni Gerçekçiliği’nin özelliklerini fazlasıyla barındıran film bazı kaynaklara göre de akımın ilk filmi olarak kabul ediliyor.

Bir iki profesyonel dışında daha önce hiçbir filmde oynamamış insanların kullanılması, basit aydınlatmaların kullanımı, anlatıda geri dönüşlerin pek kullanılmaması, görkemli sahnelere yer verilmemesi, stüdyo yerine İtalya sokaklarını kullanması sebebiyle film İtalyan Yeni Gerçekçiliği’nin tüm standartlarını bir arada topluyor. Yönetmenin belgesele yakın bir çekim anlayışı gerçekleştirmek istemesi de gerçeklik vurgusunun altını bir kez daha çiziyor.

13.Uluslararası İstanbul Film Festivali kapsamında da gösterilen film, Almanların Roma’yı işgalinin son günlerini öylesine iyi yakalamıştır ki, yurt dışında ilk kez gösterildiğinde birçok eleştirmen, filmin Almanlar hala oradayken gizli kamera ile çekilmiş olabileceğini düşündürtmüştür. Bu denli gerçeğe yakın bir film olması nedeniyle kurmaca ve belgesel film arasında neredeyse yeni bir tanımın ortaya çıkmasına olanak sağlayabilecek gücü sahip olduğunu kanıtlamıştır.

Savaşın üzerinde bıraktığı etkiyi sosyal problemler bağlamında ele alan filmin bazı sahneleri de çekimler başladığında  işgal tam sona ermemiş olmasından dolayı kameralar gizlenerek ve sessiz olarak yapılmıştır.

Kaynak: Patikafilm

Bir Şeyler Yazın...

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Optimized with PageSpeed Ninja